tiistai 11. joulukuuta 2012

Viikon vinkit

Lupasin näitä viikottaisia vinkkejä mukaviin korutarvikekauppoihin.

Juuri nyt tietenkin on toisaalta järkevintä tilata kotimaisista kaupoista, jos haluaa tarvikkeet kotiin jouluksi. Ja toisaalta juuri nyt kannattaa tilata maailmalta, jos haluaa vielä välttää alv:n maksua... saattaa vielä tilaus ehtiä kotiin tämän vuoden puolella! Alv:n minimikantoraja muuttuu ensi vuoden alussa niin alhaiseksi, että käytännössä taitaa joutua sitä tulliselvitystä tekemään aivan minitilauksistakin, koskee siis EU:n ulkopuolisista maista tehtäviä tilauksia. Harrastamisen hinta siis nousee jälleen!


Tätä silmällä pitäen vinkkini viime tingassa kivaan yleiskauppaan, josta olen tilannut milloin mitäkin, tarjouksia on niitäkin aika usein ja lähetyskulut kohtuulliset yksinkin tilatessa. Mistään tilaamastani tuotteesta ei ole ollut valittamista, kiviä olen tilannut aika vähän täältä.


Toinen vinkki on englantilaiseen tarvikekauppaan, jota olen silloin tällöin käyttänyt, kun olen tarvinnut peruskiviä kohtuhintaan ja kohtuunopeasti. Tästä kaupasta löytyy myös monenlaista blingiä, mutta ne olen jättänyt rauhaan; heillä on jatkuvasti monenlaisia tarjouksia, nytkin. Kivet eivät siis ole varsinaisesti huippuluokkaa, mutta täällä on tosi nopeat lähetykset!


Viimeinen vinkki tänään onkin blogi-vinkki :-D
Maria oli väännellyt kivan lumihiutaleen tutoriaaleineen, kävisi näppäräsormisen 'viime tinka' -vinkiksikin! Aion kyllä tuota kokeilla, jos suinkin sormet kestää kramppaamatta.


Laittakaa kommenttiosioon, jos haluaisitte jotakin tiettyä linkkiä; kivihelmiä? makeanvedenhelmiä? vintaj- tai  muita messinki- tai korumetallisia osia? Oletko etsinyt vaikkapa jotakin spesiaali-kiveä etkä löydä, ehkä minulla olisi vinkki? Autan, jos pystyn. Viimeiset vinkit ensi maanantaina!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti